Proiecte

•Studiul unor structuri noi de mecanisme cu bare articulate şi roti dintate pentru suspensia directia auto, în context mecatronic. Proiect PN II IDEI, cod CNCSIS 607/2008, 2009-2011 (Director: prof.univ.dr.ing. Petre Alexandru, prof.univ.dr.ing. Cătălin Alexandru).

Proiectul a cuprins domeniul mecanismelor cu roti dintate de tip cremalieră-pinion pentru casetele de directie ale autoturismelor, în vederea propunerii de solutii constructive şi cercetarea acestora pentru obtinerea de casete cu raport variabil crescător, cercetarea soldându-se cu 3 noi tipuri de angrenaje cu raport variabil crescător odată cu actionarea de la volan: cremaliere cu flancuri curbe, cremaliere cu flancuri frânte şi cremaliere curbate. Pentru automobilele cu 2 punti directoare s-au cercetat şi propus o serie de mecanisme articulate şi mecanisme cu camă, care să răspundă cerintelor directiei integrale, de bracare a rotilor din spate, atât în sensul celor din fată cât şi în sens contrar. Cercetările s-au soldat şi cu o serie de 4 propuneri de Brevete de inventie, 2 teze de doctorat (Macaveiu, A., Ceauşescu, B.) şi o serie de articole publicate în reviste de prestigiu.

RO-SMEP/Panels a two way communication RO-EU. Contract EEN/SPA/09/SME/250386-RO-SMEP (Director prof.  univ. dr. ing. Dan Săvescu).

Contractul finantat de Uniunea Europeană face parte dintr-un contract mai larg intitulat Enterprise Europe Network (EEN), Contract SAG EEN - 225559/2008 – BISNet Transylvania, în care Universitatea Transilvania a activat ca partener în perioada 2008-2012, alături de alte structuri de inovare şi transfer tehnologic din Europa, dar nu numai, fiind implicati şi alti cercetători din Asia, Statele Unite ale Americii, Japonia, Canada etc. Proiectul a vizat promovarea politicilor şi legislatiei UE în rândul noilor state membre, la nivelul IMM-urilor inovative, organizatiilor de tip start-up şi spin-off dezvoltate la nivel regional.

Caracterizarea tribologică dinamică a sistemului transmisiilor prin lant (Chain Drive System Dynamic Tribology). Contract nr 4029/2008, AAd3/2012, Aad4/2015. Beneficiar Schaeffler Group SRL, Herzogenaurach, Germania, 2012-2018  (Director: prof. univ. dr. ing. Radu Velicu)

Obiectivul principal al cercetării este determinarea experimentală a pierderilor prin frecare din sistemul transmisiilor prin lant pentru dezvoltarea şi validarea modelelor teoretice datorate contactelor din articulatiile zalelor, dintre lant şi rotile de lant şi din sistemele de tensionare cu patină. Aceste pierderi prin frecare sunt evaluate în functie de tipodimensiunile lanturilor, numerele de dinti ale rotilor de lant, turatie, tensionare, conditiile de ungere etc. Sunt determinati coeficientii de frecare din cuplele transmisiilor prin lant în diverse conditii de viteză, încărcare, temperatură etc.

Modelarea si simularea comportamentului unui sistem electric de reducere a tensiunilor. Beneficiar AUTOLIV Romania. 2017, (Director: prof. univ. dr. ing. Cătălin Alexandru).

Obiectivul principal al cercetării este reprezentat de modelarea si simularea funcționarii unui sistem de reducere a tensiunilor.