Centrul de cercetări economice este un hub academic și științific dedicat explorării,  inovării  și colaborării interdisciplinare. 

Misiunea noastră este de a sprijini formarea studenților și cercetătorilor, promovând excelența, creativitatea și transferul de cunoștințe către societate.

Prin proiecte cu impact, utilizarea tehnologiilor moderne și parteneriate cu mediul economic și social ne dorim să contribuim la dezvoltarea cunoașterii și la generarea de soluții practice pentru provocările actuale. 

Domenii de cercetare

Finanțe și analiza economico-financiară Studii de creștere a rentabilității și de îmbunătățire a gestiunii economico-financiare a firmelor; Creșterea sustenabilă a valorii firmei; Eficiența cheltuielilor publice; Ciclicitatea politicii fiscale; Eficiența proiectelor de investiții publice; Creșterea eficienței activității firmelor. 
Contabilitate - Racordarea la standardele europene de contabilitate și performanța înregistrărilor contabile. 
Marketing și cercetări de marketing Neuromarketing; Cercetări de marketing cantitative: colectare de date, analiză și interpretare a datelor primare; Cercetări de marketing calitative: focus-grupuri, brainstorming, interviuri în profunzime; programe de marketing; coordonarea de campanii promoționale pentru produse, servicii și idei.
Statistică și econometrie - Dezvoltarea unor modele statistice și econometrice avansate aplicabile analizei fenomenelor economice. 
Management - Analiza mediului concurențial al afacerilor, micro și macro-analiza organizațiilor (SWOT și PEST), planuri de afaceri și planuri de fezabilitate, studierea oportunităților de afaceri (idei de business și inovații ce pot fi aduse pe piață).
Informatică economică - Studierea tehnologiilor curente și emergente în știința computerelor în scopul aplicării acestora în domeniul economic, combinarea studiului aspectelor teoretice fundamentale cu abordarea practică necesară sferei economice. 
Integrare economică europeană și afaceri internaționale - Studii privind modul de implementare a politicilor economice europene, adoptarea monedei euro de către România și cooperarea economică și politică a României la nivel european și internațional.
DSC 1576

Infrastructură

Infrastructura centrului de cercetări economice integrează tehnologii inovative de neuromarketing (eye-tracking, EEG, biometrie) și stimulare senzorială, oferind cadrul ideal pentru cercetări de profunzime asupra proceselor cognitive și emoționale ale consumatorilor. 

Proiecte

1.
Centrul de Excelență Jean Monnet Challenges and Prospects of European Integration in South-Eastern Europe
3. SUPORT UNIVERSITAR PENTRU CALITATE, COMPETITIVITATE ȘI ECHITATE STUDENȚEASCĂ (SUCCES) (Proiect câștigat prin competiția Apel Rose)
4. Subproiect nr. 4: ”Dezvoltarea experimentală a instrumentelor din domeniul realității augmentate la nivelul rețelelor sociale online şi studiul impactului acestora la nivelul utilizatorilor” (AR Media)
5. Modelarea empirică şi dezvoltarea experimentală a instrumentelor asociate tehnologiilor emergente din domeniul rețelelor sociale online proiect din cadrul

Echipa

  • Tache Ileana
  • Răileanu-Szeles Monica
  • Brătucu Gabriel
  • Duguleană Liliana
  • Epuran Gheorghe
  • Constantin Cristinel
  • Ispas Adriana
  • Foriș Tiberiu
  • Constantin Duguleană
  • Dincă Marius
  • Dincă Gheorghița
  • Maican Cătălin
  • Marinescu Nicolae
  • Trifan Adrian
  • Lixăndroiu Radu
  • Tecău Alina
  • Tescașiu Bianca
  • Chițu Ioana