Proiecte
1. Motor în doi timpi pentru autovehicule hibride
Modelul numeric a fost dezvoltat pentru un motor cu aprindere prin scânteie în doi timpi. Unul dintre obiectivele studiului a fost de a investiga diferențele dintre un motor convențional și un motor liniar. Ciclul termodinamic și simulările au fost realizate utilizând programul AVL Boost.
Simularea funcționării motorului a fost necesară pentru a fi realizată pe o bază multidisciplinară deoarece dinamica mișcării pistonului unui motor liniar este influențată de calitatea schimbului de gaze, calitatea arderii și sarcina sistemului hidraulic.
Un model unidimensional al motorului cu piston liber a fost realizat în AMESim, program creat de Siemens Software.
Membrii proiectului: Șef lucrări dr. ing. Radu Sebastian (director), Prof. dr. ing. Horia Abăitancei, ș.a.
2. Sistem de reducere a concentrației dioxidului de carbon din gazele de evacuare a motoarelor termice
Obiectivul principal al proiectului constă în realizarea unui sistem de reducere al emisiilor de CO2, testarea acestuia pe diverse motoare cu ardere internă, testarea lui pentru mai mulți combustibili clasici, alternativi și amestecuri.
S-a testat sistemul pe motorul cu aprindere prin scânteie AVL 5405 de pe standul de încercare a motoarelor monocilindrice din laboratorul L9, al ICDT. S-au făcut teste pentru diferite regimuri de funcționare (varierea turației în plaja 1000 – 5000 rot/min și varierea sarcinii în plaja 0 - 100%). S-au testat benzine și amestecuri de benzine cu alcooli pentru a determina comportamentul sistemului pentru diverși combustibili.
S-au făcut teste de anduranță pentru a stabili durata de eficiență și de utilizare pentru sistemul realizat.
Membrii proiectului: Conf. dr. ing. Stelian Țârulescu (director), Șef lucrări dr. ing. Benea Bogdan, Șef lucrări dr. ing. Leahu Cristian-Ioan, Șef lucrări dr. ing. Țârulescu Radu.
3.Sistem de recuperare a energiei pierdute prin gazele de evacuare ale motoarelor cu ardere internă
Proiectul de cercetare propune o soluție care diminuează emisia de CO2 provenită de la transportul rutier. Obiectivul principal al proiectului de cercetare este acela al recuperării unei părți însemnate din energia gazelor de evacuare. Soluția propusă este aceea ca o parte din energia gazelor de evacuare să fie convertită în energie electrică și utilizată la alimentarea echipamentelor electrice ale autovehiculului. Proiectul de cercetare poate influența sensibil avansarea în domeniul managementului energetic al motoarelor cu ardere internă.
Originalitatea proiectului constă în modalitatea de abordare a problematicii eficientizări echipamentelor de conversie energie mecanică – energie electrică, în vederea intensificării reducerii consumului de combustibil și a emisiei de CO2. În acest sens proiectul își propune să utilizeze tehnologii convenționale, deja existente pe autovehicule, însă utilizate într-un mod inovativ.
Membrii proiectului: Șef lucrări dr. ing. Leahu Cristian-Ioan (director), Șef lucrări dr. ing. Radu Sebastian, Șef lucrări dr. ing. CĂLIN Marius Daniel.
4. Analiză tehnico-economică comparativă între autobuze diesel, autobuze electrice și troleibuze
Cercetarea este o analiză făcută între autobuzele cu motor cu ardere internă, care reprezintă la momentul actual cea mai utilizată variantă pentru transportul în comun, troleibuze și autobuze cu sistem de propulsie electric (hibride, cu stocarea energiei în baterii și cu producerea energiei prin pile de combustie). În dezvoltarea materialului prezentat s-a urmărit și cunoașterea elementelor de bază privind modul de funcționare și soluțiile constructive ale autobuzelor electrice și troleibuzelor moderne, utilizate în special în Europa.
Membrii proiectului: Șef lucrări dr. ing. Radu Țârulescu (director), Conf. dr. ing. Stelian Țârulescu.
5. Dezvoltarea unei pompe de caldură cu ciclu compresie termică - simularea proceselor termo-gazo-dinamice
Membrii proiectului: Prof. dr.i ng. Horia Abăitancei (Director), ș.a.
Beneficiar: ADVANCED MECHATRONIK TECHNOLOGIES SRL
6. Simularea proceselor de curgere cu transfer de căldură (Simulation of flow with heat transfer)
Membrii proiectului: Prof. dr. ing. Horia Abăitancei (Director), ș.a.
Beneficiar: Thermolift INC, USA
7. Contract subsecvent: Simularea proceselor de curgere in sistemul Common MPC - basic
Membrii proiectului: Șef lucrări dr. ing. Sebastian Radu (Director), ș.a.
Beneficiar: Schaeffler Romania SRL
8. Dezvoltarea unei pompe de căldură cu ciclu compresie termică
Membrii proiectului: Șef. lucr. Dr. ing. Sebastian Radu (Director), ș.a.
Beneficiar: ADVANCED MECHATRONIK TECHNOLOGIES SRL
9. Studiul proceselor termo gazo-dinamice din pompele de căldură
Membrii proiectului: Prof. dr. ing. Horia Abăitancei (Director), ș.a.
Beneficiar: ADVANCED MECHATRONIK TECHNOLOGIES SRL
10. Studiu de mobilitate privind traficul rutier al orașului Ghimbav
Studiul de mobilitate s-a realizat pentru nodurile rutiere din orașul Ghimbav. Acesta cuprinde: definirea rețelei rutiere a orașului Ghimbav; analiza fluxurilor de circulație rutieră existente pentru zece intersecții aflate pe principalele artere ale orașului; culegerea de date a parametrilor geometrici ai zonei analizate (măsurători, observații la fața locului, fotografii) și realizarea schemelor pentru intersecțiile analizate; culegerea de date de fluxuri rutiere pentru intersecțiile analizate la orele de vârf de dimineață și de seară (7.00 - 8.00 și 15.00 - 16.00); sintetizarea datelor culese și întocmirea unei baze de date (fluxuri rutiere); analiza datelor culese; Realizarea unui studiu de anticipare a traficului rutier din momentul realizării autostrăzii Comarnic - Brașov, Aeroportului Internațional Brașov - Ghimbav și ținând cont de gradul de dezvoltate demografică a Zonei Metropolitane Brașov.
Membrii proiectului: Conf. dr ing. Stelian Țârulescu (director), Șef lucrări dr. ing. Benea Bogdan, Șef lucrări dr ing. Țârulescu Radu.
11. Planul de mobilitate urbană durabilă al orașului Ghimbav
Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) este un document strategic și un instrument al politicii de dezvoltare, având ca principal scop satisfacerea nevoilor de mobilitate ale persoanelor și agenților economici din orașe și împrejurimile acestora pentru a crește calitatea vieții, contribuind în același timp la atingerea obiectivelor europene privind protecția mediului și eficiența economică.
Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al Orașului Ghimbav asigură punerea în aplicare a conceptelor europene de planificare și management pentru mobilitatea urbană durabilă, adaptate la condițiile specifice ale Zonei Metropolitane Brașov și ale Orașului Ghimbav. Planul include lista măsurilor de optimizare a mobilității pe termen scurt, mediu și lung.
Pentru realizarea proiectului s-a colaborat cu S.A. Proteus Diona S.R.L. Brașov și cu Primăria orașului Ghimbav.
Membrii proiectului: Conf. dr ing. Stelian Țârulescu (director), Șef lucrări dr. ing. Benea Bogdan, Șef lucrări dr. ing. Daniel Trușcă, Șef lucrări dr. ing. Țârulescu Radu.
12. Studiu privind parametrii de eficiență energetică la nivelul strategiei locale și a PAED pentru orașul Ghimbav
Studiul privind parametrii de eficiență energetică la nivelul strategiei locale și a PAED pentru orașul Ghimbav a fost realizat cu sprijinul și contribuția mai multor specialiști din cadrul administrației locale, reprezentanților instituțiilor de învățământ universitar și a unor companii private și de stat. Acest studiu este parte integrantă din documentele politice strategice pentru dezvoltarea durabilă a Orașului Ghimbav, conține o analiză substanțială a situației energetice la nivel local, evidențiază modalitatea de inventariere a emisiilor de CO2 în strictă concordanță cu politicile naționale și internaționale privind energia și schimbările climatice și implicit a Strategiei Europa 2020.
În proiect sunt prezentate intervalul de referință a emisiilor și direcțiile de acțiune, cu modul de calcul detaliat pentru fiecare în parte.
Pentru realizarea proiectului s-a colaborat cu S.A. Proteus Diona S.R.L. Brașov și cu Primăria orașului Ghimbav.
Membrii proiectului: Șef lucrări dr. ing. Stelian Țârulescu (director), Asistent dr. ing. Țârulescu Radu.
13. Introducere sistem de transport urban inteligent și ecologic în orașul Ghimbav. Trasee și infrastructură pentru transport electric
Proiectul prezintă metodologia de implementare a unui sistem de transport public pentru orașul Ghimbav. Acesta a fost structurat pe trei module:
- Modulul 1 se concentrează pe metodologia legată de achiziția de autovehicule, echipamente și sisteme necesare, precum și pe investițiile în infrastructură.
- Modulul 2 - metodologia legată de managementul sistemului de transport.
- Modulul 3 - se concentrează pe metodologia legată de procedurile de exploatare și mentenanță a componentelor sistemului de transport.
Pentru realizarea proiectului s-a colaborat cu S.A. Proteus Diona S.R.L. Brașov și cu Primăria orașului Ghimbav.
Membrii proiectului: Șef lucrări dr. ing. Stelian Țârulescu (director), Asistent dr. ing. Țârulescu Radu.
14. Studiu de trafic rutier pentru orașul Cernavodă
Realizarea unui studiu asupra rețelei rutiere urbane a necesitat parcurgerea unor etape importante pentru colectarea, analiza, prelucrarea şi interpretarea datelor necesare.
În prima etapă de definire a rețelei rutiere un prim pas a constat în identificarea problemelor existente şi definirea cauzelor potențiale. Sarcinile în acest scop au implicat activități direcționate spre: colectarea informațiilor; definirea problemelor şi cauzelor.
Etapa de colectare a datelor a avut în vedere asigurarea unui istoric al condițiilor de circulație privind volumele de trafic, elementele geometrice ale rețelei rutiere, siguranța rutieră, etc.
Aceste date au fost folosite atât pentru stabilirea problemelor operaționale şi de siguranță rutieră, cât şi pentru identificarea cauzelor acestora. Procesul de evaluare s-a bazat, de asemenea, pe notificarea asupra apariției unor probleme în anumite zone şi intersecții. În general responsabilii locali centralizează anumite categorii de informații care stau la baza formulării nevoii de realizare a unui studiu.
Pentru realizarea proiectului s-a colaborat cu Universitatea Ovidius din Constanța și cu Primăria orașului Cernavodă.
Membrii proiectului: Șef lucrări dr. ing. Stelian Țârulescu (director), Prof. dr. ing. Florea Daniela, Prof. dr. ing. Șoica Adrian, Asistent dr. ing. Țârulescu Radu, Șef lucrări dr. ing. Benea Bogdan, Șef lucrări dr. ing. Togănel George, Șef lucrări dr. ing. Trușcă Daniel, Șef lucrări dr. ing Leahu Cristian Ioan.
15. Studiu privind adaptarea spațiului urban și clădirilor civile la nevoile individuale ale persoanelor cu handicap
Obiectivul studiului a constat realizarea unui studiu privind situația actuală orașului Ghimbav din punct de vedere al accesibilității persoanelor cu handicap în spațiul public. Scopul documentației este de a asigura o viață independentă pentru orice persoană cu dizabilități. Acest obiectiv depinde de eliminarea obstacolelor existente în vederea satisfacerii nevoilor legate de sănătate, de educație, de integrare profesională, de petrecere a timpului liber, de socializare, etc. De asemenea un obiectiv primordial în constituie accesibilizarea mediului public și a mediului de lucru pentru persoanele cu dizabilități.
Studiul a presupus analiza spațiului urban accesibil, spațiului construit accesibil pentru clădiri de interes și utilitate publică, dar și soluții de amenajare a spațiului urban și construit accesibil.
Membrii proiectului: Conf. dr. ing. Stelian Țârulescu (director), Șef lucrări dr. ing. Țârulescu Radu, Șef lucrări dr. ing. Benea Bogdan, Șef lucrări dr. ing Leahu Cristian Ioan.
16. Sistematizarea traficului pe Platforma AUTOLIV
Scopul studiului a fost de a analiza fluxul de autovehicule și de pietoni pentru Platforma Autoliv Brașov, în vederea optimizării acestuia și a creșterii siguranței. S-a urmărit ca rezultat al acestui proiect sistematizarea traficului intern proprietății Autoliv din Brașov pentru toate categoriile participante la trafic: pietoni, mijloace de transport în comun pentru angajați, autovehicule personale și de transport mărfuri, stivuitoare, precum și toate celelalte categorii de vehicule.
Membrii proiectului: Conf. dr. ing. Stelian Țârulescu (director), Prof. dr. ing. Năstăsoiu Mircea, Prof. dr. ing. Șoica Adrian, Șef lucrări dr. ing. Țârulescu Radu, Șef lucrări dr. ing. Trușcă Daniel, Dr.ing. Dinu Covaciu.
17. Soluții și măsuri privind sistematizarea traficului pe Platforma AUTOLIV Brașov
Acest proiect a venit în completarea proiectului anterior, pentru a oferii sugestii și soluții privind organizarea și sistematizatea traficului pe Platforma AUTOLIV Brașov. În urma analizei situației actuale a fluxurilor de autovehicule și pietoni s-au stabilit măsurile privind optimizarea acestora, ținând cont de cerințele beneficiarului.
Obiectivele specifice ale proiectului au fost: Definirea fluxului auto și pietonal; Evitarea intersectării categoriilor principale de participanți la trafic; Evitarea aglomerației la orele de vârf; Definirea configurației trotuarelor, a căilor de acces pietonale și a parcărilor; Definirea poziției punctelor de acces și control de securitate; Definirea punctelor de acces pe proprietate; Definirea poziției optime a cântarului de control și inserarea acestuia în fluxul logistic; Studiu privind alegerea unei aplicații de gestionare a fluxului logistic; Stabilirea soluțiilor de reducere a punctelor de conflict dintre categoriile principale de participanti la trafic; Stabilirea soluțiilor de reducere a riscului de accidente; Definirea configuratiei optime în ceea ce privește infrastructura rutieră internă; Studiu comparativ între scenariile propuse în ceea ce privește bugetul și timing-ul necesar implementării soluțiilor alese; Prezentarea avantajelor/dezavantajelor pentru soluțiile propuse.
Membrii proiectului: Conf. dr. ing. Stelian Țârulescu (director), Prof. dr. ing. Năstăsoiu Mircea, Prof. dr. ing. Șoica Adrian, Șef lucrări dr. ing. Țârulescu Radu, Dr.ing. Dinu Covaciu.
18. Studiu privind măsurarea lungimii efective a traseelor liniilor de autobuze ale RATBV
Obiectivul studiului a constat în determinarea cât mai corectă, prin măsurare, a lungimilor traseelor liniilor de autobuze ale RATBV S.A.
Etapele studiului au cuprins:
- - colectarea datelor prin parcurgerea traseelor (parcurgerea traseului cu un vehicul echipat cu sisteme de achiziție a datelor, bazate pe receptoare GPS, concepute şi realizate în cadrul laboratorului);
- - prelucrarea datelor, incluzând validarea/sortarea datelor utile; reprezentarea traseelor pe support GIS şi prin diagrame, analiza rezultatelor obținute;
- - elaborarea raportului final: Prezentarea metodei de achiziție şi prelucrare a datelor, prezentarea datelor pentru fiecare traseu, sinteza rezultatelor obținute, concluzii.
Membrii proiectului: Dr.ing. Dinu Covaciu (director), Prof. dr. ing. Daniela Florea , Prof. dr. ing. Adrian Șoica, Conf.dr. ing. Stelian Țârulescu, conf.dr. ing. Dragoş Dima, Șef lucrări dr. ing. Janos Timar.
19. Colectare date de trafic pentru actualizarea studiului de trafic aferent Municipiului Brașov
Obiectivul proiectului a fost de a realiza o bază de date actualizată a fluxurilor rutiere relevante pentru Municipiul Brașov. Obiectivele specifice au fost: Efectuarea de recensăminte manuale de circulație în 45 secțiuni, pe ambele sensuri de mers; Efectuarea de recensăminte manuale de circulație, pe direcții de mers (viraje) și categorii de vehicule în 5 intersecții, pe ambele sensuri de mers.
Datele culese au fost utilizate pentru Studiul de trafic aferent Municipiului Brașov, utilizat pentru documentele strategice ale autorităților locale.
Membrii proiectului: Șef lucrări dr.ing. Radu Țârulescu (director), Conf. dr. ing. Stelian Țârulescu, Șef lucrări dr. ing. Benea Bogdan, Șef lucrări dr. ing Leahu Cristian Ioan.
20. Studiu privind realizarea Planului de Acțiuni pentru Climă și Energie Durabilă - PACED Brașov 2021-2030
Pentru a propune soluții corecte se vor lua în considerare problemele de mobilitate ale zonei analizate, problemele regiunii din care face parte și datele cule în teren: studii de trafic rutier, studii topografice, studii de poluare a aerului și zgomot pentru zona analizată, date de urbanism, etc. Pentru stabilirea planului de acțiuni pentru zona analizată se selectează cele mai potrivite strategii pentru beneficiarii acestora, locuitorii metropolei sau orașului. Obiectivul proiectului a fost de a identifica o serie de măsuri populare de mobilitate urbană durabilă pentru reducerea CO2 la nivel de UE, pentru Municipiul Brașov.
Propunerile rezultate în urma analizei au fost utilizate ulterior de către administrația Municipiului Brașov la realizare Strategiei de Dezvoltare Durabilă.
Membrii proiectului: Prof. dr. ing. Stelian Țârulescu (director), Conf. dr. ing. Radu Țârulescu.
21. Thematic Trail Trigger – Three T” (Inițierea unor Trasee Tematice) – Proiect pilot ”Zone de liniște ca atracție turistică”
Obiectivul proiectului a fost de a defini și identifica Zone de liniște din Județul Brașov, în perspectiva integrării acestora în circuitul specific zonelor de liniște. Conceptul a fost propus în cadrul unui proiect amplu coordonat de autoritățile regionale din Finlanda, la care a fost partener și Consiliul Județean Brașov. În parteneriat cu Consiliul Județean Brașov am realizat cercetarea pentru zonele de liniște ale Județului Brașov. Metoda propusă pentru identificarea potențialelor zone de liniște în Județul Brașov ia în considerare metodele analizate în proiect, precum și factorii utilizați la definirea unui indice de adecvare și utilizează modelarea în programe GIS și CAD, precum și de cartografiere a zgomotului. Astfel, în final a rezultat o hartă a nivelului de presiune sonoră (o hartă de zgomot).
Membrii proiectului: Prof. dr. ing. Stelian Țârulescu (director), Conf. dr. ing. Radu Țârulescu, Șef lucrări dr. ing. Bogdan Benea, Șef lucrări dr. ing. Cristian Ioan Leahu, Dr. ing. Dinu Covaciu.
22. Studiu pentru realizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă a orașului Nădlac
Obiectivul a fost de realizarea PMUD pentru orașul Nădlac. Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) este un document strategic și un instrument al politicii de dezvoltare, având ca principal scop satisfacerea nevoilor de mobilitate ale persoanelor și agenților economici din orașe și împrejurimile acestora pentru a crește calitatea vieții, contribuind în același timp la atingerea obiectivelor europene privind protecția mediului și eficiența economică.
În urma studiului a rezultat documentul strategic necesar Primăriei Orașului Nădlac pentru atragerea de fonduri și realizarea de proiecte de mobilitate urbană durabilă. Principalele acțiuni au fost legate de pistele pentru biciclete, realizarea unei șosele ocolitoare și modernizarea transportului public regional.
Membrii proiectului: Conf. dr. ing. Radu Țârulescu (director), Prof. dr. ing. Stelian Țârulescu , Dr. ing. Dinu Covaciu.
23. Studiu de trafic rutier pentru intersecția dintre Calea București și Strada Lacurilor, Brașov
Studiul a avut ca obiectiv analiza unei intersecții în vederea adăugării unui acces suplimentar. Intersecția a fost analizată din punct de vedere al fluxurilor de trafic rutier, a compoziției fluxurilor rutiere și a parametrilor se infrastructură. S-au realizat scenarii de simulare a fluxurilor rutiere și s-au prezentat soluții de modificare a intersecției.
Membrii proiectului: Conf. dr. ing. Radu Țârulescu (director), Prof. dr. ing. Stelian Țârulescu, Șef lucrări dr. ing. Cristian Ioan Leahu, Dr. ing. Dinu Covaciu.
24. Studiu pentru realizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă pentru localitatea Negru Vodă
Obiectivul a fost de realizarea PMUD pentru orașul Negru Vodă. Activitățile din cadrul proiectului au fost: analiza situației existente a mobilității; evaluarea impactului actual al mobilității asupra mediului; studiu privind implementarea rețelei de transport pe plan local; realizarea unei viziuni privind dezvoltarea mobilității urbane; evaluarea impactului mobilității în cazul scenariilor propuse.
Membrii proiectului: Conf. dr. ing. Radu Țârulescu (director), Prof. dr. ing. Stelian Țârulescu, Dr. ing. Dinu Covaciu.
25. Studiu de oportunitate privind stabilirea modalității de gestiune a serviciului de transport public local de călători în Municipiul Mangalia
Studiul a avut ca obiectiv analiza oportunităților privind implementarea unui serviciu de transport public în Municipiul Mangalia. Activitățile desfășurate în proiect au fost: descrierea si identificarea unui serviciu de transport public potrivit Municipiului Mangalia; analiza activității operatorului care dorește implementarea; aspecte privind oportunitatea delegării gestiunii serviciului de transport public local de călători.
Membrii proiectului: Conf. dr. ing. Radu Țârulescu (director), Prof. dr. ing. Stelian Țârulescu.
26. Implementarea obiectivelor de dezvoltare urbană durabilă în domeniul transporturilor - ISDEGO
Grant de tip: ERASMUS-EDU-2024-CBHE-STRAND-2
Scopul principal al proiectului ISDEGO este de a face orașele și zonele rurale incluzive, sigure, reziliente și durabile în toate disciplinele cheie de licență din domeniul transporturilor. Se vor implementa soluțiile europene în universitățile din Ucraina și Moldova, ceea ce va schimba traiectoriile educaționale, va pregăti liderii cu un nou mod de gândire și va permite absolvenților să devină mai angajabili pe piața muncii. Grupurile țintă care beneficiază de proiect pe termen scurt sunt studenții și profesorii, iar pe termen lung organizațiile formatoare de comunități, municipalitățile, sectorul de afaceri și populația orașelor și zonelor rurale.
Proiectul se bazează pe aportul a 10 universități din Ucraina, Moldova, România, Polonia, Italia și Germania.
Membrii proiectului: Prof. dr. ing. Stelian Țârulescu (director), Prof. dr. med. Liliana Rogozea, Conf. dr. ing. Radu Țârulescu, Șef. lucr. dr. ing. Carmen Gheorghe, Șef. lucr. dr. ing. Răzvan Boboc, Șef. lucr. dr. ing. Eliza Chircan, Dr. ing. Dinu Covaciu, Dr. ing. Daniel Voinea.
27. Soluții de energie regenerabilă și materiale pentru o lume mai sustenabilă
Tema aleasă pentru această propunere de proiect provine din necesitatea suplimentării cu energie electrică a vehiculelor utilizate de transportul public în aglomerările urbane. Un alt aspect este reducerea amprentei de CO2 produse de serviciul de transport public. S-a analizat modul de implementare a sistemelor care produc energie regenerabilă pe vehiculele de transport, dar și pentru stațiile de încărcare amplasate în orașe. Au fost analizate posibilitățile de implementare pentru stațiile de încărcare a sistemelor care utilizează energie solară și eoliană. Pentru a implementa sistemele direct pe vehiculele de transport, au fost analizate diferite tipuri de sisteme fotovoltaice.
Proiectul este finanțat prin alianța UNITA și are ca parteneri Transilvania University of Brasov, University of Beira Interior, University of Zaragoza and West University of Timisoara.
Project members: Conf. dr. ing. Radu Țârulescu (director), Prof. dr. ing. Stelian Țârulescu.
28. Studiu privind evaluarea nivelului de poluare produs de autobuzele din parcul RATBV, prin măsurarea unor parametri funcționali ai acestora, în condiții reale de trafic și exploatare
Obiectivele principale ale proiectului a fost evaluarea nivelului de poluare produs de autobuzele RATBV prin măsurări directe respectiv prin evaluări conforme cu metodologiile și normele în domeniu.
Măsurările au fost realizate în condiții reale de trafic rutier și exploatare. Echipamentele utilizate sunt omologate și etalonate. Resursa umană a proiectului este formată din cadre didactice și cercetători, membrii ai Departamentului de Autovehicule și Transporturi și membrii ai Centrului de Cercetare Produse High Tech pentru Autovehicule. Rezultatele obținute sunt utilizate de către S.C. RATBV în vederea stabilirii politicilor de mediu și a planurilor de dezvoltare și investiții. De asemenea, rezultatele sunt utilizate și la raportărileși interogările referitoare la poluarea produsă, fiind evindent că S.C. RATBV este un agent determinant în activitatea de transport public de persoane din Brașov și împrejurimi, d.p.d.v. al importanței strategice, al dimensiunii, al ariei geografice acoperite, al rolului socio-economic, al dimensiunii parcului de mijloace de transport.
Membrii proiectului: Șef. lucr. dr. ing. Adrian Budală (director), Dr. ing. Dinu Covaciu, Drd. Ing. Constantin Nițoiu, Conf. dr. ing. Radu Țârulescu, Șef. lucr. dr. ing. Bogdan Benea, Prof. dr. ing. Adrian Șoica, student Melniciuc Iulian, Dr. mat. Vlad Monescu.
29. Modelaruiea traficul rutier pentru intersecţiile oraşului Agnita
Studiul a avut ca obiect modelarea traficului în trei intersecţii principale din oraşul Agnita, în vederea optimizării acestora. Au fost colectate datele de trafic la orele de vârf şi au fost prelucrate cu ajutorul programului Synchro. S-au determinat parametri ca nivelul de serviciu, factorul de utilizare a capacităţii intersecţiei, întârzierile şi au fost estimate emisiile poluante pentru fiecare intersecţie.
Membrii proiectului: Dr. ing. Dinu Covaciu (director), Prof. dr. ing. Stelian Țârulescu, Conf. dr. ing. Radu Țârulescu.