Domenii de cercetare
• Psihologie
• Științe ale educației
• Psihopedagogie specială
În cadrul domeniului „Psihologie”, ariile de cercetare sunt următoarele:
- Reziliență, satisfacție de viață și stare de bine (well-being) în diferite categorii profesionale și grupe de vârstă
- Psihologie environmentală – aproprierea spațiului, comportamente pro-environmentale în activitățile de loisir
- Telemuncă și satisfacție în muncă
- Emoția – resursă valoroasă în activitatea psihologilor practicieni
- Grupul suport centrat pe gestionarea emoțiilor în situații de criză
- Aspecte psihologice ale învățării academice
- Personalitate, interese și performanță școlară
- Personalitate antreprenorială
- Elaborarea unei Baterii de Abilități Vocaționale
- Elaborarea unui nou Chestionar pentru Adaptarea Academică la ciclurile gimnazial, liceal și universitar
- Determinarea maturității mintale la vârste școlare
- Adaptarea și etalonarea pe populație românească a unor teste psihologice
- Dezvoltarea de instrumente psihometrice de concepție proprie
În cadrul domeniului „Științe ale educației”, ariile de cercetare sunt următoarele:
- Managementul resurselor umane în educație
- Mutații profesionale ca urmare a formării de specialiști pentru educația timpurie
- Redimensionarea profilului de competență a profesorului din perspectiva educației socio-emoționale a copiilor și elevilor
- Managementul procesului educațional
- Evaluarea impactului modelelor teoretice de elaborare a curriculumului pentru formarea continuă
- Noile tehnologii și educația: oportunități, modalități de integrare în procesul instructiv-educativ, eficiență, limite și beneficii.
- Modalități teoretice și practice de sprijinire a familiei pentru creșterea și educarea copiilor (educația parentală, parteneriatul educațional școală-familie)
- Managementul organizației școlare. Strategii de dezvoltare a capacității instituționale
- Formarea inițială și continuă a cadrelor didactice
- Reconsiderări ale formării inițiale și continue a cadrelor didactice din perspectiva exigențelor secolului XXI
- ”Școala altfel” și metacompetențele viitorului
- Educația timpurie cu deschideri spre educația parentală
- Managementul activităților de consiliere al elevilor și părinților
- Cultivarea motivației intrinsece la studenți - necesități, strategii, program
În cadrul domeniului de cercetare „psihopedagogie specială” se studiază problematica integrării copiilor/elevilor cu deficiențe în școala de masă, caracteristicile psihopedagogice ale acestora și modalități de intervenție terapeutică.
Teme de cercetare:
- Studiul formării continue a profesorilor itineranți
- Avantajele și limitele integrării copiilor/elevilor cu CES
- Modalități de intervenție terapeutică
- Aspecte educaționale ale integrării copiilor cu nevoi speciale în școala de masă
- Formarea profesorilor itineranți
- Adaptarea curriculară – aspecte critice în învățamântul românesc
- Consilierea elevilor ci cerințe educative speciale și a familiilor acestora
- Aspecte educaționale ale procesului de incluziune școlară a copiilor cu CES
- Managementul școlii incluzive. Strategii de dezvoltare a capacității instituționale
- Dificultăți de învățare în contextul dizabilității
- Managementul emoțiilor în context școlar
- Managementul relațiilor interumane în școala incluzivă
- Terapia ocupațională în prevenirea deteriorării musculaturii mâinilor