Domenii de cercetare

Centrul integrează și facilitează cercetări în domeniul sociouman și oferă diverse servicii specifice. Competențele și interesele de cercetare ale membrilor centrului pot fi grupate în următoarele categorii:

1. Metodologia de cercetare socială

În cadrul centrului sunt realizate cercetări fundamentale și aplicative în care sunt culese, prelucrate, analizate și interpretate atât date cantitative (numerice) cât și date calitative (textuale și vizuale). Membrii centrului sunt interesați de realizarea de cercetări metodologice, de implementarea diverselor design-uri de cercetare socială și de aplicarea celor mai noi și inovative metode și tehnici de cercetare.


2. Studii sociologice și prestații profesionale

Colectivul centrului realizează cercetări sociologice la nivel micro având ca interese familia, intimitatea, spațiul de locuire, organizațiile, comunitățile locale și etnice etc. și la nivel macro prin studierea, de exemplu, a calității vieții sau a migrației. Centrul oferă diferite servicii legate, printre altele, de dezvoltarea capitalului uman, dezvoltarea creativității ori proiecte pentru dezvoltarea locală și regională, proiecte și programe politice.


3. Studii în domeniul comportamentului organizațional

Centrul oferă expertiză pentru conceperea și implementarea programelor de dezvoltare a resursei umane și a capitalului intelectual al organizației, managementul cunoașterii, pragmatica motivării, diagnoza organizațională, design organizațional, managementul recompenselor, comunicare organizațională. De asemenea, sunt oferite servicii de consultanță și asistență pentru implementarea sistemelor de management al performanței, analiza nevoilor și așteptărilor angajaților, precum și studii organizaționale calibrate nevoilor beneficiarilor.


4. Cercetări și intervenții specifice asistenței sociale

Membrii centrului descriu și explică prin cercetărilor lor diferite probleme sociale cum sunt violența domestică, locuirea precară, marginalizarea sau discriminarea, analizează și propun politici de protecție și securitate socială. Sunt preocupați de buna exercitare a profesiei de asistent social și realizează intervenții specifice pentru îmbunătățirea condițiilor de viață ale, spre exemplu, tinerilor din sistemul de protecție socială, persoanelor fără adăpost, vârstnicilor sau romilor.


 5. Cercetări și servicii de marketing, comunicare și relații publice

În cadrul centrului se oferă servicii de marketing și branding, se realizează campanii de relații publice, se studiază efectele fake news, comunicarea interpersonală și de grup, comunicarea publicitară.