Infrastructură

Soluții avansate de sisteme de propulsie și transmisii

Infrastructura specifică sistemelor de propulsie este concentrată în jurul celor două standuri de încercare a motoarelor cu ardere internă: standul de testare a motoarelor cu ardere internă monocilindrice și standul de testare a motoarelor cu ardere internă policilindrice.

foto 1 infrastructura C02 A

Echipamentele sunt:

  • Celula de încercare- este celula de testare a motoarelor în interiorul căreia motorul studiat poate fi răcit până la temperaturi de -30ºC, pentru efectuarea testelor de pornire la rece a motoarelor.
  • Standul de încercare a motoarelor monocilindrice AVL 570- Acest stand a fost realizat și dezvoltat ca un sistem modular flexibil. Caracteristici: Moment: 180 Nm de la 0 la 3000 rpm; Puterea: 58 kW de la 3000 la 8000 rpm.
  • Motor cu aprindere prin scânteie monocilindric AVL 5405
  • Pompă de combustibil pentru injecția directă de benzină- este o pompă de înaltă presiune care dispune de un circuit de combustibil, un injector pentru injecția directă și automatizarea necesară, o supapă de condiționare și rețeaua electrică.
  • Sistem de echilibrare a maselor motorului- doi arbori ajustabili pentru funcționarea motorului cu vibrații minime.
  • Kit de conversie a sistemului de admisie prin injecție multipunct în poarta supapei.
  • Piston neprelucrat pentru injecția directă- Piston fără cameră de ardere, care poate fi prelucrat în orice fel de configurație pentru injecția directă.
  • Kit Optic Topworks 514 GDI- Cilindrul de cuarț transparent al unității optice permite analize optice și studii ale mișcării aerului în cilindru, ale formării amestecului în cilindru și arderii.
  • Sistem de oglinzi pentru unitatea optică- pentru vizualizarea proceselor din camera de ardere.
  • Unitate de comandă a motorului (AVL ETU 427)- Sistem complet automat pentru controlul injecției, sarcinii și cantității de combustibil / ciclu motor și hărți de funcționare ale motorului pentru PC.
  • Unitate de condiționare a uleiului și lichidului de răcire - Unit 577
  • Sistem de măsurare a consumului de combustibil AVL- Type FlexFuel = Type 7351CME (ME = methanol/ethanol) - Pretabil pentru motoare Otto și Diesel, benzine, motorine, biocombustibili și amestecuri de alcooli în proporție de până la 100%, combustibili din biomasă.
  • Sistem de control a temperaturii AVL- Model FlexFuel = Type 753CH M100 (with heating).
  • Sistem de supaalimentare(Compressor unit and Boost unit)
  • Sistem Blow By Measuring 75- măsurarea și monitorizarea gazelor de carter.
  • Sistem Lambda Meter LA4- Dispozitiv de determinare a coeficientului de exces de aer - lambda; măsurarea dozajului pentru motorul cu aprindere prin scânteie. Poate fi folosit pentru diferiți combustibili.
  • Sistem de măsurare a consumului de aer admis
  • Numărător de particule- Micro Soot Sensor Continious Measurement of Soot Concentration.
  • Software pentru stand AVL PUMA Open Testbed Automation- PUMA Open este un program dedicat pentru funcționarea standului pentru motoare monocilindrice.
  • AVL FIRE ® Engine- AVL FIRE este un soft utilizat cu succes în cercetare, pentru optimizarea proceselor din motoarele cu ardere internă din punct de vedere termodinamic.
  • AVL BOOST- Soft care permite simulări ale proceselor din motoarele cu ardere internă.
  • Analizor de gaze - Modelul GA-21plus dispune de: senzori O2si CO, NO, SO2, H2S, H2, calculare NOx și CO2, test de particule PM; sonda de prelevare; software pentru PC.

Infrastructura specifică transmisiilor pentru autovehicule este concentrată în jurul standului dinamometric MAHA, LPS 3000 R100/1. Acesta este compus din: un set de role amplasate în carcase de protecție, autoportante, cu frână electrodinamică amplasată pe partea dreaptă a dinamometrului (raportat la direcție de conducere) și o bară cu ridicare (acționare) pneumatică pentru blocarea rolelor și intrare/ieșire ușoară și confortabilă. Acesta oferă posibilitata testării mașinilor sport, cu gardă la sol redusă.

Infrastructură 2 C02A

Echipamentele sunt:

  • Date tehnice - Sarcina max. pe osie: 2500 kg; Frână electrodinammică: max. 260 kW;  Diametrul minim al roții autoveviculului: 12” (305 mm);  Viteza de încercare: max. 260 km/h; Puterea la roată (static): max. 260 kW; Puterea la roată (dinamic): > 520 kW; Forța de tracțiune: max. 6000 N; Precizia de măsurare a puterii: +/- 2%; Diametrul rolei: 318 mm; Lățimea rolei: 800 mm; Ecartament: 800…2300 mm.
  • Funcții stand - Nivel ridicat de flexibilitate în utilizare datorită varietății extinse de operare; Moduri de operare, care acoperă toate domeniile de aplicare; Măsurarea puterii statice la turație constantă; Măsurarea statică a puterii la viteză constantă; Măsurarea statică a puterii la forța de tracțiune constantă; Măsurarea dinamică a puterii cu accelerație reglabilă; Măsurarea puterii de remorcare.
  • Facilități specifice - Tahometru cu mai mult de zece puncte selectabile pentru teste; Măsurarea distanței rulate pe parcursul testului; Funcție de cronometru pentru măsurarea accelerației între markere de viteză alese; Simularea rulării în sarcină, cu profil programabil de sarcină; Simularea unor regimuri programe de rulare/conducere, cu profil programabil de viteză; Stocarea profilurilor programate în baza de date; Telecomandă, pentru controlul complet al dinamometrului direct din interiorul vehiculului.
  • Software - Afișarea grafică continuă și înregistrarea a până la 16 parametri selectabili, per ciclu de măsurare; Suplimentar ciclului curent de măsurare a performanței, datele stocate de la max. trei cicluri pot fi analizate și comparate, pentru comparabilitate optimă în timpul testelor de calibrare; Afișaj dual pentru turația motorului și viteza vehiculului, precum și afișarea temperaturii curente a uleiului, asigurând controlul permanent și constant al parametrilor cheie în timpul efectuării măsurărilor de performanță; Determinarea puterii la roată, a puterilor pierdute, a puterea și a cuplului motorului; Afișaj pentru puterea și turația motorului, a vitezei și forței de tracțiune în timpul ciclurilor de simulare.

Sisteme neconvenționale de propulsie

Infrastructura este concentrată în jurul celor două direcții de cercetare: autovehiculele electrice și sistemele hidraulice. Componentele sunt:

  • Autovehicul electric E-Smart, integrat în proiecte viitoare destinate autovehiculelor autonome.

Stand de testare a sistemelor hidraulice:

  • AMESim software- LMS Image.Lab AMESim, 2 D system simulation - Pachetul software este utilizat pentru modelarea, simularea, analiza și predicțiile în ceea ce privește performanțele sistemelor mecanice.
  • Catia V5- Componenta software servește la proiectarea componenetelor pentru autovehicule
  • Fluent 6.0- CFD - Pachetul software este utilizat pentru modelarea, simularea, vizualizarea și predicția curgerii fluidelor, transferului de masă și căldură, precum și pentru reacțiile chimice.

 infrastructură 3


Siguranță rutieră, analiza și reconstrucția accidentelor

Infrastructura este concentrată în jurul celor două direcții de cercetare, reconstrucția accidentelor și siguranță rutieră.

Echipamentele sunt:

  • Dispozitiv antropometric humanoid de testare - prototip, alcătuit din componente interschimbabile conectate prin articulații. Manechinul este destinat studierii efectelor coliziunilor autovehiculelor asupra corpului uman.
  • Drona DJI Phantom 3 Professional - reprezintă un sistem complex de filmare aeriană menit să asigure imagini de o calitate incredibilă și o utilizare facilă intuitive și ușor de folosit pentru înregistrarea activă a testelor experimentale.
  • Sistem GPS/INS cu antena simpla sau dublă de achiziție date - Echipament hardware şi module software pentru achiziția de date folosind receptoare GPS şi accelerometre. Poate recepționa date de la unul sau două receptoare GPS simultan, sub formă de secvențe NMEA-0183. Variantele funcționale sunt: 1xGPS, 2xGPS, 1xGPS+INS.
  • Stand de tip pendul pentru simularea impactului - Standul permite montarea de componente manechin și testarea impactului cu elemente exterioare sau interioare ale autovehiculului specifice impactului ocupantului cu habitaclul sau impactului autovehicul pieton la viteze cuprinse între 5-35 km/h.
  • Stand de tip rampă pentru simularea impactului -Standul permite, simularea impactului frontal, lateral și din spate al autovehiculului cu ocupant, la viteze cuprinse între 5-45 km/h, studierea mișcării ocupantului, achiziția parametrilor de viteză și accelerație și testarea elementelor de siguranță ale autovehiculului.
  • Sisteme de acționare prin telecomandă a frânei de serviciu - Sistemul este compus dintr-un cilindru de acționare pneumatic, direct printr-o tijă ce presează pedala de frână. Este prevăzut cu o butelie-rezervor de aer comprimat, lucrând la o presiune de max. 12 bari. Electrovalva de acționare este comandată prin telecomandă, permițând şi alte moduri de automatizare.
  • Sisteme de acționare mecanică a direcției prin telecomandă - Sistemul este compus dintr-un sistem electronic și motor electric ce acționează o transmisie prin lanț asupra coloanei de direcție. Sistemul permite acționarea direcției prin telecomandă, până la o distanță de 100 m.
  • Barieră de senzori optici de control a al pornirii semnalului de declanșare a diferitelor mecanisme utilizate în testarea experimentală
  • Drum în aliniament asfaltat cu lățime de 6 m și lungime de 200 m, stâlp de impact φ≈0.15 și înălțime de 1.15 m, bloc de beton de 2x2x1.5 m3, rampă de răsturnare - permite măsurători ale vizibilității pe timp de zi și de noapte, desfășurarea de teste dinamice,  de coliziune între autovehicule, autovehicul -pieton, autovehicul – biciclist, răsturnare autovehicul.
  • Sisteme de tractare și eliberare autovehicul - Cablul se poate conecta la autovehicul tractat prin intermediul unui lanț și la autovehiculul trăgător printr-un sistem de eliberare rapidă acționat manual.
  • Limitatoare de viteză - Limitatoarele de viteză sunt eficiente pentru reducerea vitezei de deplasare a mașinilor fără a afecta suspensia autovehiculelor. Aceste dispozitive sunt confecționate din cauciuc sau din plastic. În funcție de dimensiunea modulului, dispozitivele impun reducerea vitezei între 15 şi 35 km/h.

Componente Software:

  • PCCRASH - Soft utilizat pentru analiza și reconstrucția accidentelor de circulație, definirea traiectoriilor post-coliziune, calculul vitezelor înainte și după impact, simularea și vizualizarea dinamicii accidentelor. Permite achiziția de date dinamice și cinematice, utilizează modele matematice complexe de calcul și emite rezultate grafice, numerice și vizuale.
  • PC - Rect  - Soft ce permite rectificare probelor digitale calibrate, efectuează analize complexe de fotogrametriere a suprafețelor, permite efectuare de măsurători geometrice în plan și în spațiu, permite asamblare 2D și concatenarea probelor foto multiple pe suprafață, permite analiza și determinarea gradului de vizibilitate pe timp de noapte a probelor calibrate
  • Poket Daq Analyser - Program de achiziție și prelucrare date accelerații ce permite încărcarea fișierelor de tip „bin” generate de sistemul de achiziție PIC DAQ DSD, generează grafice digitale a valorilor înregistrate, permite calibrarea și filtrarea valorilor, permite optimizarea datelor în funcție de centrul de masă al reperului analizat
  • Program de analiză a probelor video-hispeed – permite identificarea cinematicii reperelor montate pe echipamentele de testare în mișcare.

 

Managementul traficului rutier și mobilitate urbană durabilă

Infrastructura este constituită din echipamentele și softurile necesare înregistrării fluxurilor de trafic rutier și a poluării aerului și sonore. Echipamentele sunt:

  • Analizor de gaze - Modelul GA-21plus dispune de: senzori O2si CO, NO, SO2, H2S, H2, calculare NOx și CO2, test de particule PM; sonda de prelevare; software pentru PC.
  • Clasificatoare de trafic SDR - folosesc radare cu efect Doppler, cu frecvență de 24,125 GHz, pentru detectarea vehiculelor.
  • „MULTIRAE IR / PGM-54” GAS DETECTOR - Analizor de gaze portabil - senzori O2si CO, NOx, SO2, H2S, CH4, COV, CO2.
  • AIRFLOW MODEL TA460 - Anemometru portabil.
  • Sonometru Bruel&Kjaer 2250.
  • Software pentru realizarea hărților de zgomot – LIMA 7812-B and Predictor 7810.
  • Synchro plus Simtraffic 9 - Software pentru analiza, simularea și modelarea traficului rutier.

 

DSC 5455   
• Proiectarea, modelarea și cercetarea sistemelor și componentelor autovehiculelor

Laboratorul de Proiectare, Modelare și Cercetarea Sistemelor și Componentelor Autovehiculelor este dotat cu stații grafice capabile să prelucreze complex datele în cel mai scurt timp. De asemenea laboratorul are în dotare programe specializate pentru modelare 3D (Catia V5, Creo), pentru simularea complexă a sistemelor multifizice 1D (Siemens AMESim), analiză structurală (MSC One, Abaqus), simulare multibody (MSC Adams), simularea curgerilor fluidelor ( XFlow Simulia).

Componente hardware:
  • Stați grafice Dell Precision seria 7800.
  • Stații grafice mobile M6800.
  • Stați grafice mobile M7800.
  • Space mouse 3D-Connexion.
  • Sistem de achiziție de date și control MyRIO National Instrumets.
  • Placa de achiziție PXI National Instrumets.
  • Stand de testare hidraulic.

Componente software:

    • Pachetul Msc ONE:
      • MSC Patran
      • MSC Nastran
      • MSC APEX
      • MSC Daytran
      • MSC  Marc
      • MSC Easy 5
      • Simexpert
      • MSC Adams
    • Catia V5-6.
    • CREO.
    • Siemens AMESim.
    • SimCenter
infrastructura 4