Infrastructură

Soluții avansate de sisteme de propulsie

Infrastructura este concentrată în jurul celor două standuri de încercare a motoarelor cu ardere internă: standul de testare a motoarelor cu ardere internă monocilindrice și standul de testare a motoarelor cu ardere internă policilindrice. Echipamentele sunt:

  • Celula de încercare - este celula de testare a motoarelor în interiorul căreia motorul studiat poate fi răcit până la temperaturi de -30ºC, pentru efectuarea testelor de pornire la rece a motoarelor.
  • Standul de încercare a motoarelor monocilindrice AVL 570 - Acest stand a fost realizat și dezvoltat ca un sistem modular flexibil. Caracteristici: Moment: 180 Nm de la 0 la 3000 rpm; Puterea: 58 kW de la 3000 la 8000 rpm.
  • Motor cu aprindere prin scânteie monocilindric AVL 5405
  • Pompă de combustibil pentru injecția directă de benzină - este o pompă de înaltă presiune care dispune de un circuit de combustibil, un injector pentru injecția directă și automatizarea necesară, o supapă de condiționare și rețeaua electrică.
  • Sistem de echilibrare a maselor motorului - doi arbori ajustabili pentru funcționarea motorului cu vibrații minime.
  • Kit de conversie a sistemului de admisie prin injecție multipunct în poarta supapei.
  • Piston neprelucrat pentru injecția directă - Piston fără cameră de ardere, care poate fi prelucrat în orice fel de configurație pentru injecția directă.
  • Kit Optic Topworks 514 GDI - Cilindrul de cuarț transparent al unității optice permite analize optice și studii ale mișcării aerului în cilindru, ale formării amestecului în cilindru și arderii.
  • Sistem de oglinzi pentru unitatea optică - pentru vizualizarea proceselor din camera de ardere.
  • Unitate de comandă a motorului (AVL ETU 427) - Sistem complet automat pentru controlul injecției, sarcinii și cantității de combustibil / ciclu motor și hărți de funcționare ale motorului pentru PC.
  • Unitate de condiționare a uleiului și lichidului de răcire - Unit 577
  • Sistem de măsurare a consumului de combustibil AVL - Type FlexFuel = Type 7351CME (ME = methanol/ethanol) - Pretabil pentru motoare Otto și Diesel, benzine, motorine, biocombustibili și amestecuri de alcooli în proporție de până la 100%, combustibili din biomasă.
  • Sistem de control a temperaturii AVL - Model FlexFuel = Type 753CH M100 (with heating).
  • Sistem de supaalimentare (Compressor unit and Boost unit)
  • Sistem Blow By Measuring 75 - măsurarea și monitorizarea gazelor de carter.
  • Sistem Lambda Meter LA4 - Dispozitiv de determinare a coeficientului de exces de aer - lambda; măsurarea dozajului pentru motorul cu aprindere prin scânteie. Poate fi folosit pentru diferiți combustibili.
  • Sistem de măsurare a consumului de aer admis
  • Numărător de particule - Micro Soot Sensor Continious Measurement of Soot Concentration.
  • Software pentru stand AVL PUMA Open Testbed Automation - PUMA Open este un program dedicat pentru funcționarea standului pentru motoare monocilindrice.
  • AVL FIRE ® Engine - AVL FIRE este un soft utilizat cu succes în cercetare, pentru optimizarea proceselor din motoarele cu ardere internă din punct de vedere termodinamic.
  • AVL BOOST - Soft care permite simulări ale proceselor din motoarele cu ardere internă.
  • Analizor de gaze - Modelul GA-21plus dispune de: senzori O2 si CO, NO, SO2, H2S, H2, calculare NOx și CO2, test de particule PM; sonda de prelevare; software pentru PC.

Sisteme neconvenționale de propulsie

Infrastructura este concentrată în jurul celor două direcții de cercetare: autovehiculele electrice și sistemele hidraulice. Componentele sunt:

  • Autovehicul electric E-Smart, integrat în proiecte viitoare destinate autovehiculelor autonome.
  • Stand de testare a sistemelor hidraulice
  • AMESim software - LMS Image.Lab AMESim, 2 D system simulation - Pachetul software este utilizat pentru modelarea, simularea, analiza și predicțiile în ceea ce privește performanțele sistemelor mecanice.
  • Catia V5 - Componenta software servește la proiectarea componenetelor pentru autovehicule
  • Fluent 6.0 - CFD - Pachetul software este utilizat pentru modelarea, simularea, vizualizarea și predicția curgerii fluidelor, transferului de masă și căldură, precum și pentru reacțiile chimice.

Utilizând infrastructura centrului de cercetare pot fi realizate următoarele servicii:

  • Teste de eficiență și fiabilitate a sistemelor destinate propulsiei electrice.
  • Testarea sistemelor de recuperare a energiei și stocarea acesteia la bord.
  • Cercetări ale conceptului de sistem utilizat în propulsia hidraulic-hibrid.
  • Modelare multiplă utilizând Boost, Fire (CFD), Excite, Virtual Lab (multi-corp - FEA), Cruise Ames (mai multe game).
  • Proiectarea și modelarea sistemelor vehiculelor.

Pentru toate serviciile asigurate costurile sunt mult mai mici decât costurile de analiză și testare folosite în prezent în industrie.

Picture1
Picture2

Siguranță rutieră, analiza și reconstrucția accidentelor
  • PC‐CRASH - Soft utilizat pentru analiza și reconstrucția accidentelor de circulație, definirea traiectoriilor post-coliziune, calculul vitezelor înainte și după impact, simularea și vizualizarea dinamicii accidentelor.
  • Accelerometre, sisteme pentru achiziția datelor
  • Dispozitive antropometrice humanoide

Utilizând infrastructura centrului de cercetare pot fi realizate următoarele servicii:

  • Teste experimentale de impact: teste de dinamică, teste de coliziune autovehicul-pieton, teste de coliziune autovehicul-bicicletă, teste de coliziune autovehicul-autovehicul, teste de coliziune autovehicul-obstacol.
  • Cercetarea vizibilității pe timp de noapte.
  • Cercetarea timpului de reacție al conducătorului auto și influența consumului de alcool.
  • Cercetarea nivelului de stres al conducătorului auto în trafic.
  • Cercetarea impactului pneu denivelare și dinamica autovehiculului.
  • Cercetări experimentale în laborator a impacturilor autovehiculelor.
  • Cercetări experimentale ale impacturilor autovehiculelor și reconstrucția accidentelor.
  • Construcție de dispozitive.
  • Determinarea cinematicii și dinamicii corpului uman în teste de dinamica autovehiculului: frânare, accelerare, rulare liberă.
  • Determinarea cinematicii și dinamicii ocupantului, pietonului, sau conducătorului de vehicule în testele de coliziune ale autovehiculelor.
  • Testarea autovehiculelor și dispozitivelor de siguranță activă și pasivă.
  • Dispozitiv antropometric humanoid de testare în etapa de prototip, alcătuit din componente interschimbabile conectate prin articulații.

Pentru toate serviciile asigurate costurile sunt mult mai mici decât costurile de analiză și testare folosite în prezent în industrie.


Managementul traficului rutier și mobilitate urbană durabilă

Infrastructura este constituită din echipamentele și softurile necesare înregistrării fluxurilor de trafic rutier și a poluării aerului și sonore. Echipamentele sunt:

  • Analizor de gaze - Modelul GA-21plus dispune de: senzori O2 si CO, NO, SO2, H2S, H2, calculare NOx și CO2, test de particule PM; sonda de prelevare; software pentru PC.
  • Clasificatoare de trafic SDR - folosesc radare cu efect Doppler, cu frecvență de 24,125 GHz, pentru detectarea vehiculelor.
  • „MULTIRAE IR / PGM-54” GAS DETECTOR - Analizor de gaze portabil - senzori O2 si CO, NOx, SO2, H2S, CH4, COV, CO2.
  • AIRFLOW MODEL TA460 - Anemometru portabil.
  • Sonometru Bruel&Kjaer 2250.
  • Software pentru realizarea hărților de zgomot – LIMA 7812-B and Predictor 7810.
  • Synchro plus Simtraffic 9 - Software pentru analiza, simularea și modelarea traficului rutier.
DSC 5455