Domenii de cercetare

Psihologie
Științe ale educației
Psihopedagogie specială

În cadrul domeniului „Psihologie”, ariile de cercetare sunt următoarele:

  • Reziliență, satisfacție de viață și stare de bine (well-being) în diferite categorii profesionale și grupe de vârstă
  • Psihologie environmentală – aproprierea spațiului, comportamente pro-environmentale în activitățile de loisir
  • Telemuncă și satisfacție în muncă
  • Emoția – resursă valoroasă în activitatea psihologilor practicieni
  • Grupul suport centrat pe gestionarea emoțiilor în situații de criză
  • Aspecte psihologice ale învățării academice
  • Personalitate, interese și performanță școlară
  • Personalitate antreprenorială
  • Elaborarea unei Baterii de Abilități Vocaționale
  • Elaborarea unui nou Chestionar pentru Adaptarea Academică la ciclurile gimnazial, liceal și universitar
  • Determinarea maturității mintale la vârste școlare
  • Adaptarea și etalonarea pe populație românească a unor teste psihologice
  • Dezvoltarea de instrumente psihometrice de concepție proprie

În cadrul domeniului „Științe ale educației”, ariile de cercetare sunt următoarele:

  • Managementul resurselor umane în educație
  • Mutații profesionale ca urmare a formării de specialiști pentru educația timpurie
  • Redimensionarea profilului de competență a profesorului din perspectiva educației socio-emoționale a copiilor și elevilor
  • Managementul procesului educațional
  • Evaluarea impactului modelelor teoretice de elaborare a curriculumului pentru formarea continuă
  • Noile tehnologii și educația: oportunități, modalități de integrare în procesul instructiv-educativ, eficiență, limite și beneficii.
  • Modalități teoretice și practice de sprijinire a familiei pentru creșterea și educarea copiilor (educația parentală, parteneriatul educațional școală-familie)
  • Managementul organizației școlare. Strategii de dezvoltare a capacității instituționale
  • Formarea inițială și continuă a cadrelor didactice
  • Reconsiderări ale formării inițiale și continue a cadrelor didactice din perspectiva exigențelor secolului XXI
  • ”Școala altfel” și metacompetențele viitorului
  • Educația timpurie cu deschideri spre educația parentală
  • Managementul activităților de consiliere al elevilor și părinților
  • Cultivarea motivației intrinsece la studenți - necesități, strategii, program

În cadrul domeniului de cercetare „psihopedagogie specială” se studiază problematica integrării copiilor/elevilor cu deficiențe în școala de masă, caracteristicile psihopedagogice ale acestora și modalități de intervenție terapeutică.

Teme de cercetare:

  • Studiul formării continue a profesorilor itineranți
  • Avantajele și limitele integrării copiilor/elevilor cu CES
  • Modalități de intervenție terapeutică
  • Aspecte educaționale ale integrării copiilor cu nevoi speciale în școala de masă
  • Formarea profesorilor itineranți
  • Adaptarea curriculară – aspecte critice în învățamântul românesc
  • Consilierea elevilor ci cerințe educative speciale și a familiilor acestora
  • Aspecte educaționale ale procesului de incluziune școlară a copiilor cu CES
  • Managementul școlii incluzive. Strategii de dezvoltare a capacității instituționale
  • Dificultăți de învățare în contextul dizabilității
  • Managementul emoțiilor în context școlar
  • Managementul relațiilor interumane în școala incluzivă
  • Terapia ocupațională în prevenirea deteriorării musculaturii mâinilor

FOTO 126