Domenii de cercetare

• Adaptare academică
• Stare de bine și sănătate mintală
• Impactul tehnologiei în educație
• Identitate profesională și carieră didactică 

Adaptare academică 

Acest domeniu de cercetare abordează modul în care studenții se adaptează la mediul universitar prin prisma implicării în procesul de învățare, a resurselor individuale (precum trăsăturile de personalitate, motivația, abilitățile socio-emoționale, reziliența) și a succesului academic. Ne interesează în special identificarea predictorilor adaptării academice și a factorilor de risc pentru abandonul universitar, astfel încât să poată fi dezvoltate intervenții fundamentate empiric în sprijinirea studenților aflați în situații de risc. 

Stare de bine și sănătate mintală 

În cadrul acestui domeniu de cercetare, este explorată bunăstarea psihologică (well-being), reglarea emoțională și sensul vieții, inclusiv la nivelul unor populații mai puțin studiate precum persoanele cu dizabilități, atleți sau adulți în vârstă (65+). Sunt studiați factorii de risc și de suport în tulburări psihice (stres, anxietate, depresie, tulburări alimentare), rolul jocului în dezvoltarea copilului și recuperarea funcțiilor motrice (de exemplu, motricitatea fină între 3–7 ani, esențială pentru profesii ce necesită dexteritate și precizie).

Impactul tehnologiei în educație

Acest domeniu larg de cercetare abordează rolul și locul tehnologiei în educație, atât în rândul elevilor și a studenților, cât și a cadrelor didactice. Ne concentrăm pe aspecte precum “technostress-ul” și utilizarea problematică a internetului, dar și pe potențialul aplicațiilor și softurilor educaționale pentru învățarea în profunzime. 

Identitate profesională și carieră didactică 

Domeniul explorează motivele alegerii profesiei didactice, relevanța autoanalizei activității pedagogice și dezvoltarea atitudinii reflexive a profesorului prin reflecții individuale și colaborative. Studiem impactul mentoratului academic ca instrument de dezvoltare a carierei universitare și abordăm certificarea cadrelor didactice (inițială și continuă), analizând factorii ce influențează formarea și standardele profesionale în învățământ.


FOTO 126